Przejdź do treści strony

Polsko-czeskie spotkanie uczniów w Czarnej Górze

obraz

W dniach 07.01. – 11.01. 2013 r. odbyło się polsko-czeskie spotkanie uczniów z Publicznego Gimnazjum nr 2 w Ząbkowicach Śląskich i młodzieży z Zakladni Skola z Czerwonego Kostelca w ramach kolejnego działania wpisanego w mikroprojekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska - Rzeczpospolita Polska 2007 - 2013 oraz budżetu państwa za pośrednictwem Euroregionu Glacensis „Przekraczamy granice" p.n. „Poznajmy się – polsko-czeskie spotkania uczniów i nauczycieli".

Tym razem spotkaliśmy się w Czarnej Górze, gdzie pojechaliśmy pod opieką p. Partycji Piątek i p. Jadwigi Cudzich. Przez pięć dni mogliśmy uczyć się od podstaw lub doskonalić nasze umiejętności jazdy na nartach i snowbaordzie. A tak wyglądały poszczególne dni naszego wyjazdu:
Dzień pierwszy:
Obydwie grupy przyjechały do hotelu około godz. 16.00. Po przydzieleniu pokoi i wstępnym rozlokowaniu się udaliśmy się na obiad. Po skończonym posiłku poszliśmy na krótki spacer, podczas którego zaczęliśmy nawiązywać pierwsze kontakty. Wróciwszy do hotelu udaliśmy się na kolację, a potem oglądaliśmy slajdy z poprzednich spotkań uczniów i nauczycieli z naszych szkół.
Dzień drugi:
Po wczesnej pobudce i zjedzonym śniadaniu pierwszy raz udaliśmy się na stok. Tam osoby potrafiące doskonale jeździć na nartach wzięły pod opiekę tych, którzy jeździli trochę słabiej. Niektórym nauka szła szybciej, niektórym wolniej, ale pod koniec dnia każdy potrafił samodzielnie zjechać ze stoku. Wieczorem odbyło się ognisko z pieczeniem kiełbasek, zabawy śnieżkami i wspólne lepienie bałwana.
Dzień trzeci:
Podobnie jak w dniu poprzednim od samego rana mieliśmy zajęcia na stoku, ale dzisiaj każdy jeździł sam i tylko kilka osób potrzebowało małej pomocy naszych opiekunek. W porze obiadowej wróciliśmy na chwilę do hotelu, aby się ogrzać, wysuszyć i nabrać siły na dalszą jazdę, ponieważ tego dnia poszliśmy na jazdę nocną. Każdemu podobało się zjeżdżanie przy blasku reflektorów. Późnym wieczorem, bardzo zmęczeni wróciliśmy do hotelu.
Dzień czwarty:
Ten dzień wyglądał bardzo podobnie do dnia drugiego, ponieważ do godzin popołudniowych byliśmy na stoku i kształciliśmy nasze umiejętności jazdy, ale wieczorem było coś na co wszyscy czekali – dyskoteka. W jednej z sal w hotelu mogliśmy tańczyć, śpiewać, przede wszystkim bardzo dobrze się bawić z naszymi nowymi kolegami i koleżankami z Czech.
Dzień piąty:
Niestety ten dzień musiał nadejść, czekało nas dzisiaj pożegnanie i powrót do domów. Ale przed tą smutną chwilą mieliśmy ostatnią szansę, aby pojeździć na nartach. Na stoku spędziliśmy sześć godzin. Wróciliśmy do hotelu, spakowaliśmy się i niestety musieliśmy się pożegnać.
Trudno było się rozstać z naszymi nowymi kolegami i koleżankami. Mamy nadzieję, że kolejny taki wyjazd będzie już niedługo.

Tekst: Wojciech Wlaźlak (3b)