ładowanie
Portal informacyjny Gminy Ząbkowice Śląskie

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

Mapa strony

Informacja o zmianie ustawy o ochronie przyrody (Dz. U. z 2017 r., poz. 1074).

16.06.2017

Wydział Infrastruktury i Gospodarki Przestrzennej Urzędu Miejskiego Ząbkowicach Śląskich informuje, że 17 czerwca 2017 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody (Dz. U. z 2017 r., poz. 1074).

Zmiana ustawy i obowiązek  uzyskiwania zezwolenia nie dotyczy osób fizycznych w przypadku gdy usuwane drzewa lub krzewy rosną na nieruchomościach stanowiących własność tych osób i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej pod warunkiem,  że  właściciel takiej nieruchomości dokona  zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew lub krzewów do burmistrza

Zgłoszenie powinno zawierać:

imię i nazwisko wnioskodawcy,
oznaczenie nieruchomości, z której drzewo ma być usunięte,
rysunek lub mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości.

Ustawa przywraca pomiar drzew na wysokości  5cm od podłoża. Zgłoszenia nie będą wymagały drzewa, jeżeli obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 5 cm nie  przekroczy:

a)  80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,          b) 65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
c) 50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew.

Organ otrzymujący zgłoszenie  w terminie 21 dni  dokona oględzin wnioskowanych drzew.        Osoba będzie mogła wyciąć drzewo po  14 dniach od dnia dokonania oględzin,  jeżeli organ  nie wniesie sprzeciwu w tym terminie.  Drzewa ujęte w zgłoszeniu  należy usunąć w terminie do 6 miesięcy od daty przeprowadzonych oględzin. Po upływanie tego terminu   należy ponowie zgłosić zamiar usunięcia drzew.

Obowiązek uzyskania zezwolenia nadal obowiązuje  dla wspólnot mieszkaniowych, spółdzielni  mieszkaniowych, ogrodów działkowych; osób fizycznych i prawnych prowadzących działalność gospodarczą, a także osób fizycznych nie będących właścicielami (użytkownicy wieczyści, dzierżawcy).

Szczegółowe informacje można uzyskać w  Wydziale Infrastruktury i Gospodarki Przestrzennej Urzędu Miejskiego Ząbkowicach Śląskich  – tel. 74/ 81 65 358,  pokój nr 31.

Pozostałe zmiany znajdą Państwo w załączonym tekście ustawy:
http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2017/1074/1